6.30 – 7.00 |
Schodzenie się dzieci |
7.00 – 8.00 |
Zabawy dowolne podejmowane przez dzieci wyzwalające ich aktywność |
8.00 – 8.45 |
Zabawy ruchowe inspirowane przez nauczyciela. Wspólne przygotowanie pomocy do zajęć. Zajęcia indywidualne i zespołowe wypływające z zainteresowań dzieci. |
8.45 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. Rozwijanie umiejętności samoobsługowych, wdrażanie zasad higieny. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie. Zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku. Zabiegi higieniczne po posiłku. |
9.30 – 10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą wg. planu miesięcznego. Kształtowanie właściwej postawy społecznej w czasie zajęć i zabaw. Stwarzanie sytuacji sprzyjających podejmowaniu inicjatywy przez dzieci. Zabawy integrujące grupę. Działalność plastyczno-techniczna i konstrukcyjna. Ćwiczenia ogólnorozwojowe, doskonalące percepcję wzrokową, słuchową. Zajęcia umuzykalniające i rytmiczno-muzyczne. Zajęcia z języka angielskiego oraz religia. |
10.30 – 11.00 |
Zabawy zgodne z zainteresowaniami dzieci. Przygotowanie do wyjścia na świeże powietrze. |
11.00 – 11.45 |
Gry i zabawy w ogrodzie przedszkolnym, placu sensorycznym, spacery. Działania dowolne dzieci, zabawy ruchowe. |
11.45 – 12.00 |
Zabiegi higieniczne przed posiłkiem. |
12.00 – 12.30 |
Obiad. |
12.30 – 13.00 |
Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku. Przygotowanie do leżakowania. |
13.00 – 14.30 |
Odpoczynek poobiedni. Słuchanie bajek czytanych, muzyki relaksacyjno-wyciszającej. |
14.30 – 15.00 |
Zabiegi higieniczne po odpoczynku poobiednim, wdrażanie do samodzielnego ubierania się .Zabawa ruchowa. Przygotowanie do podwieczorku. |
15.00 – 15.20 |
Podwieczorek. |
15.20 – 15.40 |
Realizacja przez wychowawców zajęć dodatkowych w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci. |
15:40 – 16:30 |
Zabawy wspomagane przez nauczyciela, zabawy spontaniczne w ulubionych kącikach zainteresowań lub zabawy na powietrzu. Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości. Prace o charakterze wyrównawczym. Układanie zabawek, porządkowanie sali. |
16.30 – 17.30 |
Zabawy swobodne zgodne z zainteresowaniami. Rozchodzenie się dzieci. |